Oct 10, 2008

Penyakit Lembik

  • Cerita pasal guru bersalin.. teringat pulak pengalaman aku bersalin dulu..
  • Ada masa nanti nak jugak aku kongsi pengalaman tu dengan ibu-ibu yang baca blog ni..
  • Sebelum aku terlupa, aku nak cerita pasal satu penyakit ni dulu..
  • Ini terjadi pada adik ipar aku sendiri..
  • Dia ni seorang lelaki..
  • Hari raya ketiga tempohari, adik ipar aku ni terpaksa ditahan di wad selama tiga hari
  • Dia diserang penyakit lumpuh sementara, susah jugak nak explain penyakit ni..
  • Kalau orang2 kat kampung aku sebut "penyakit lembik"..
  • Dia kehilangan tenaga, kebas seluruh badan, tak mampu berjalan sampaikan tangan pun tak larat nak angkat..
  • Bila ditanya doktor, penyakit ni dipanggil hypokalemia
  • Kebetulan pada hari yang sama, isterinya bersalin anaknya yang ketiga
  • Jadi suami aku dan adiknya yang seorang lagi bergilir-gilir menjaga adik ipar aku di hospital
  • Nasib baik, baby aku dah setahun lebih, bolehla jadi teman aku tidur kat rumah tanpa suami

1 Komen Anda Di Sini:

Ada komen membina atau apa2 yang ingin dikongsikan? Boleh taip kat bawah ni.. atau luahkan apa2 aje yang anda suka di sini..komen yang membina dari anda akan saya publishkan..Insya Allah..jgn lupa tekan butang publish yout comment ye....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...