Oct 10, 2008

Guru Ganti Bersalin

  • Inilah kerjaya pertama aku..
  • Wah..seronok sakan aku, bila diterima bekerja, walaupun hanya untuk sementara..
  • Walaupun tidak berpengalaman mengajar, aku cuba sedaya yang boleh untuk jadi seorang guru yang baik untuk anak-anak didikku..
  • Guru-guru yang ada di sekolah banyak membantu aku..
  • Banyak pengalaman yang aku dapat sepanjang aku di SKPJ ni..
  • Oh..ada yang bertanya..Gaji guru ganti berapa sebulan?
  • Kalau nak tahu, gaji guru ganti lebih kurang sama dengan orang kerja part time
  • Aku dibayar gaji hari.. sebanyak RM35.70 sehari + ITKA (RM5.00 sehari)
  • Jadi maknanya dapat la RM40.70 sehari, tapi dikenakan potongan KWSP jugakla sebanyak 11%
  • Inila yang tertulis kat surat tawaran yang aku dapat masa mula2 nak masuk mengajar hari tu
  • Tapi gaji guru ganti memang lewat sikit dibayar, tak sama dengan guru biasa
  • Aku pun belum dapat gaji lagi ni.. jadi banyak2 la bersabar

4 Komen Anda Di Sini:

  1. helo..sya juga guru ganti.keja ok..nmpk ringan ta bebannya berat.he3..selebihnya ok sja..
    mslh sya ni,dah 2x sya jd guru ganti..gaji sya msh ikut standard spm walaupun sya kelulusan stpm.sblm ini,gaji sya cuma rm700++ lps tolak kwsp..sepatutnya dlm rm1200.jd sya jumpa la pihak berkenaan,gaji sya akhirnya dimasukkkan juga bbrp hr kemudian.yg buat sya hairan adalah kenapa mrk msh buat kesilapan yg sama lg bla sya dah smbg kontrak kat sekolah lain?hhmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  2. saya cuma nak tanya...gaji guru ganti ni berbeza ke? atau sama aje tak kira ada level spm/stpm/degree?

    ReplyDelete
  3. salam..boleh saya tau gaji anda sbg guru ganti tu, mengikut kelayakan akademik spm atau stpm atau degree? harap boleh share...

    ReplyDelete
  4. berbeza ikut level kelulusan kita..tapi dgr nya dh tak de peruntukan untuk guru ganti bersalin utk 2010..guru bersalin cuma diganti oleh mana2 guru yg ada kat sekolah tu aje skrg..dah tak amik guru ganti dari luar dah..kat sekolah saya mcm tu la skrg..tak tau la sekolah lain camana..

    ReplyDelete

Ada komen membina atau apa2 yang ingin dikongsikan? Boleh taip kat bawah ni.. atau luahkan apa2 aje yang anda suka di sini..komen yang membina dari anda akan saya publishkan..Insya Allah..jgn lupa tekan butang publish yout comment ye....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...