Oct 9, 2008

Cabaran Seorang Guru

  • Lupakan sekejap pasal KPLI.. Ini cerita aku sebagai guru ganti..
  • Untuk jadi guru ganti, aku buat permohonan ke PPD la
  • Hantar je resume dan surat permohonan, tunggu je dia panggil interview
  • Kalau ada rezeki dapatla..
  • Kalau kat tempat aku ni, PPD Besut la..
  • Alhamdulillah, kali ni rezeki aku..
  • Aku diterima sebagai guru ganti guru bersalin bermula 24 Ogos - 15 Oktober 2008..
  • Aku jadi English teacher untuk year 1 dan year 3 dan guru PJK..
  • Baru aku tau..bukan senang nak pikul tugas sebagai pendidik..
  • Baru aku tau besarnya tanggungjawab guru-guru aku dulu..
  • Macam-macam karenah murid yang aku temui setiap hari..
  • Yang paling penting perlu ada kesabaran yang tinggi dalam diri..
  • Apa2 pun ikhlas tu lebih penting..
  • Walaupun baru nak masuk sebulan aku mengajar dah rasa bagaikan setahun..
  • Tambah-tambah lagi bila berdepan dengan murid-murid yang degil..
  • Walaubagaimana pun, makin hari aku mengajar makin seronok pulak hati aku rasanya..
  • Walaupun setiap hari, bermacam-macam cabaran yang datang tapi itulah antara pengalaman yang manis dan berharga buat aku..

1 Komen Anda Di Sini:

  1. boleh dptkan ym or msn kalau ada?
    saya berminat nak berkongsi pengalaman cikgu ddgn anda

    sila lah email saya ke
    azri_na@yahoo.com

    ReplyDelete

Ada komen membina atau apa2 yang ingin dikongsikan? Boleh taip kat bawah ni.. atau luahkan apa2 aje yang anda suka di sini..komen yang membina dari anda akan saya publishkan..Insya Allah..jgn lupa tekan butang publish yout comment ye....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...